14 YILDA BURSA’YA ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME ALANINDA 4,67 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK

14 YILDA BURSA’YA ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME ALANINDA 4,67 MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Bursa da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

 

BURSA’YI TÜRKİYE’YE BAĞLADIK

Bursa’yı diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 436 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 613 kilometreye, otoyolları 80 km.’ye uzattık. Böylece Bursa’ya erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Bursa’daki karayolu ağını 1.129 kilometreye ulaştırdık.

 

DEVLET YOLU        80 km

DEVLET YOLU        436 km

İL YOLU                    613 km

TOPLAM YOL AĞI  1.129 km

 

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI ARTIRDIK

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Bursa da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 200 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 266 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Bursa’nın toplam bölünmüş yol mesafesini 466 kilometreye çıkardık.

 

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi     200 km

2016               466 km

 

Bursa’nın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

 

 

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

 

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Bursa Çevre Yolu (80 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Bursa-İnegöl-Bozüyük Yolu (76.9 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Balıkesir-Susurluk-Karacabey Ayrımı Yolu (32.8 km Bitümlü Sıcak

Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Bursa-Karacabey (Susurluk Ayrımı) Yolu 63.6 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol

• Balıkesir-Dursunbey-Harmancık-Tavşanlı-Kütahya (Kütahya Kesimi

Dahil) Yolu Bölünmüş Yol (21.4 km Bitümlü Sıcak Karışımlı)

• Bursa-İnegöl Ayrımı - Yenişehir-(Bilecik-Osmaneli) Ayrımı Yolu

(25 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Bursa-Mudanya Yolu (21.7 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Bandırma-Karacabey-Susurluk Ayrımı Yolu (29.8 km Bitümlü Sıcak

Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Bursa-Doğancı Barajı Yolu (8.2 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• İznik-Orhangazi Ayrımı-Elbeyli Yolu (5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• İznik-Mekece Yolu 12 km (3.5 km Bölünmüş Yol–8.5 km Tek Yol)

 

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

İSTANBUL-GEBZE–ORHANGAZİ-İZMİR OTOYOLU (İZMİT

KÖRFEZ GEÇİŞİ VE BAĞLANTI YOLLARI DAHİL)

 

Proje Bedeli: 8 Milyar Dolar

 

KÖRFEZ GEÇİŞİ 45 DAKİKADAN  6 DAKİKAYA İNİYOR

 

Marmara Bölgesi ile Ege Bölgesi arasındaki karayolu trafiğini daha hızlı, güvenli ve konforlu hale getirecek olan İstanbul-Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ülkemizin gerçekleştirmekte olduğu mega projelerden birisidir.

384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundaki proje Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilmektedir.

Yapımı tamamlanarak 1 Temmuz 2016 tarihi itibariyle trafiğe açılmış olan Osmangazi Köprüsü  252 m kule yüksekliğine ve 35,93 m tabliye genişliğine sahiptir. 1.550 m orta açıklığı ve toplam 2.682 m boyu ile Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4.sırada yer almaktadır.

Proje başlangıcı olan Gebze-Orhangazi-Bursa arasındaki 78 km.lik kesimin Gebze-Gemlik Kesimini oluşturan 52 km’lik kısmı tamamlanarak trafiğe açılmıştır.

Projenin tamamı Aralık 2018’de bitirilecektir.

Sözleşmeye Göre Bitiş Yılı 2020’dir.

 

 

Asma Köprü Projesi ile;

 

• Proje tamamlandığında İstanbul İzmir arası 8 saatten 3,5 saate, İstanbul Bursa arası 2,5 saatten 1 saate, İstanbul Eskişehir arası da 4 saatten 2,5 saate inecek.

• Zaman ve enerji tasarrufu ile bölgemiz ve bölgemizde yaşayan vatandaşlarımız bir katma değer kazanacaktır.

• Yolun geometrik standardının yetersizliğinden kaynaklanan trafik kazalarında azalma sağlanacaktır.

 

Diğer Devam Eden Karayolu Çalışmaları

 

• Yenişehir-(Bilecik-Osmaneli) Ayrımı Yolu (Yenişehir Güney Çevre Yolu Dahil)

• Bursa Çevre Otoyolu Batı Kesimi BSK Onarımı

• İnegöl Şehir Geçişinde, Kulaca-Kantar ve Avarlar Köprülü Kavşaği İnşaatı

•  İznik-Yenişehir Yolu (İznik Çevre Yolu Dahil)

• Bursa-Karacabey Yolunda ve Bursa Şehir Geçişinde Muhtelif Köprülü Kavşaklarin Yapımı ve Tamamlanması

• (İnegöl-Domaniç) Ayrımı-Oylat Yolu

• Bursa-Uludağ (BSK Yapım veYenileme) Yolu

• (Bursa-Orhaneli) Ayrımı-Keles-Tunçbilek Yolu

• İnegöl-Yenişehir Yolu

• Mudanya-(Bursa-Gemlik) Ayrımı Yolu

• (Bursa-Keles) Ayrım-Orhaneli-Harmancık Ayrım Yolu

• (İnegöl-Bozüyük) Ayrımı - Domaniç Yolu (7 Kmi Bitümlü Sıcak Karışımlı Tek Yol)

 • (Orhaneli-Harmancık) Ayrımı-Büyükorhan Yolu  (15 Km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• (Balıkesir-Bandırma) Ayrımı-Okçugöl-(Bandırma-Karacabey) Ayrımı Yolu (15 Km Sathi Kaplamalı Tek Yol Olarak)

• Gemlik-Armutlu Yolu (17.4 Km Bitümlü Sıcak Karışımlı Tek Yol)

• Devecikonağı–Mustafakemalpaşa Yolu 10 Km (1.5 Km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol-8.5 Km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Bursa-Yalova Yolunda, Buttim Köprülü Kavşağı Köprüsü

• Bursa-İnegöl-Bozüyük Yolunda, İnegöl OSB, Domaniç Ayrım ve Kurşunlu Ayrım Köprülü Kavşakları.

• Bursa Çevre Otoyolunda, 1 Adet 502 Metre Uzunluğunda (Iğdır Tüneli) Çift Tüp Tünel

• Bursa-İnegöl-Bozüyük Yolunda, 1 Adet 606 Metre Uzunluğunda (Mezit Tüneli) Tek Tüp Tünel