Bursa’da son 14 yılda yapılan toplam orman ve su işleri yatırımı takriben  2 milyar 662 milyon TL

Bursa’da son 14 yılda yapılan toplam orman ve su işleri yatırımı takriben 2 milyar 662 milyon TL

Ülkemizin orman varlığını koruyarak geliştirmek, orman köylülerini desteklemek, milli parklar ve diğer korunan alanların etkin yönetimini sağlayarak, halkımızın istifadesine sunmak, su kaynaklarını verimli kullanarak içmesuyu, sulama ve diğer ihtiyaçlara cevap vermek, enerjiye dönüştürmek ve hava tahminlerini daha isabetli yapabilmek için son 14 yılda Bursa’ya yapılan yatırımları artırdık.

Bursa’mıza Dev Barajlar İnşa Ettik…

• 2003 yılından bugüne kadar 16 Baraj ve 15 Gölet tamamladık ve toplam 491 milyon m3 su biriktirme hacmine ulaştık.
  • Çınarcık, Nilüfer, Boğazköy ve Babasultan Barajları iktidarımız döneminde Bursa’ya kazandırdığımız dev barajlardır. Bu barajlarla sulamadan, içmesuyu teminine,
    enerji üretiminden taşkın koruma faydasına kadar pek çok alanda vatandaşlarımız istifade etmektedir.
  • İnşa ettiğimiz bazı baraj ve göletler;
  • Yenişehir Çiçeközü Barajı
  • İnegöl Çavuşköy Göleti
  • Kestel Nüzhetiye Göleti
  • Uludağ Üniversitesi Yolçatı (Göbelye) Göleti

Bursa’mız İçin Baraj ve Göletlerin Önemi Çok Büyük…

• Bursa ve Bursalı vatandaşlarımız için çalışmalarımıza gece gündüz hız kesmeden devam ediyoruz. Bu kapsamda birçok baraj ve göletin inşaat, proje ve planlama safhalarında çalışmalarına devam ediyoruz.
  • 2019 yılı sonuna kadar tamamlamayı hedeflediğimiz tesislerden;
  • 11 baraj ve 1 gölet inşaat safhasında,
  • 21 baraj ve 8 gölet plan ve proje safhasında bulunmaktadır.

Gemlik Büyükkumla Barajı’nın Temelini Attık…

• Biriktirme hacmi 14 milyon m3 olan Gemlik Büyükkumla Barajıyla, Gemlik Körfezi’ndeki yerleşim birimlerine yıllık 19 milyon m3 içme, kullanma ve sanayi suyu temin edeceğiz. 06.07.2013 tarihinde temelini attığımız barajın %62’sini tamamladık.
  • Gemlik’in içmesuyu problemini kökünden çözmek için 45 km isale hattı ve günlük kapasitesi 70.000 m3 olan içmesuyu arıtma tesisi inşa edeceğiz. Tesislerin inşaat çalışmalarına başladık.

İnegöl ve Karacabey İlçelerine Yeni Barajlar Geliyor…

• İnegöl ilçesine Alangünü Barajı, Gedikpınar Barajı ve Hocaköy Barajlarını inşa ediyoruz. Bu üç barajın temeli 02.12.2016 tarihinde atılmıştır.
  • Karacabey ilçesine ise, Yeşildere Barajını inşa ediyoruz. 38.850 dekar araziyi sulayacak barajın inşaat çalışmalarının %46’sı tamamlanmıştır. Karacabey Gölecik Barajının ise inşaat ihalesi yapılmış olup, 01.12.2016 tarihinde sözleşmesi imzalanmıştır. 26.12.2016 tarihinde yer teslimi yapılarak inşaatına başlanmıştır.

Bursa’mızın Mümbit Topraklarımızı Sulamaya Açtık…

• Son 14 yılda inşa ettiğimiz sulama projeleri ile 348.310 dekar zirai araziyi sulamaya açtık. Böylece Bursalı çiftçilerimize yıllık 303 milyon TL zirai gelir artışı sağladık.
  • Tamamladığımız bazı önemli sulama tesisleri;
  • Karacabey Hamidiye Kepekler Sulaması
  • İznik Ömerli Orhaniye Elbeyli Yeniköy Pompaj Sulaması İkmali
  • İznik Gölyaka, Akharem, Dutluca, Sölöz ve Orhangazi 2. Pompaj Sulaması
  • Nilüfer Kayapa Barajı Sulaması
  • Nilüfer Çalı Barajı Sulaması
  • Mezit Sulaması
  • İznik Mahmudiye Barajı Sulaması
  • Kestel Şevketiye Göleti Sulaması

Yenişehir Ovası YAS Sulamasını Hizmete Aldık…

• Takriben 21 milyon TL’ye mal olan Yenişehir Ovası YAS Sulaması ile 50.200 dekar araziyi suya kavuşturduk. Tesisi 11.12.2013 tarihinde 113 dev tesisle birlikte hizmete aldık.

Bursa’da Sulayacağımız Daha Çok Alan Var…

• İnşaat safhasında yer alan sulama tesislerimiz ile 250.690 dekar arazinin daha sulanmasını sağlayacağız.
  • İnşaat çalışmaları hızla devam eden Boğazköy Barajı Sulamasıyla 116.450 dekar araziyi suya kavuşturacağız. Sulama tesisinde %91 fiziki ilerleme sağladık. 95.830 dekar arazide deneme sulaması yapıyoruz.
  • Yine Babasultan Barajı Sulaması da çok önemli olup, 41.000 dekar araziyi sulayacaktır.
    Bu tesisimizde de inşaat çalışmalarımız hızla başladı ve %88 ilerleme sağladık.
    28.000 dekar arazide deneme sulaması yapıyoruz.

• İnşaatı devam eden diğer bazı sulama tesisleri ise;
  • Büyükorhan (Cuma) Barajı Sol Sahil Pompaj Sulaması
  • Karacabey Yeşildere Barajı Sulaması
  • Yenişehir Çiçeközü Barajı Sulaması
  • Keles Dağdibi Barajı Sulaması

Bursa’nın İçmesuyu Problemini Kökünden Çözdük…

• Bursa’nın içmesuyu problemini çözmek için dev barajlar inşa ettik. İnşa ettiğimiz
    Nilüfer ve Çınarcık Barajlarından yılda toplam 205 milyon m3 içmesuyu şehre iletilecek olup, Şuanda Nilüfer Barajından, Bursa şehir merkezine yıllık 60 milyon m3 içmesuyu sağlıyoruz. Böylece Bursa’mızın 2050 yılına kadar içmesuyu problemini ortadan kaldırdık.

Taşkın Koruma Tesisleriyle Halkımızı ve Toprağımızı Koruduk…

• Son 14 yılda inşa ettiğimiz 17 adet taşkın koruma tesisi ile;
  • 11 meskûn mahal ve
  • 47.153 dekar araziyi taşkın zararlarından koruduk.
  • Ayrıca 9 taşkın koruma tesis içinde çalışmalarımız devam ediyor.

Yeşil Bursa Artık Daha Yeşil Daha Yaşanılır…

• Bursa ilinin ormanlık alanı 4.863.040 dekar olup, yüzölçümünün %45’i ormanlık alandır.
  • Ağaçlandırma çalışmaları kapsamında; 2003-2016 yılları arasında 825.300 dekar alanda çalışma yapılarak 67,6 milyon adet fidan diktik.

Sosyal Ormancılık Projelerimiz Kapsamında…

• 2003-2015 yılları arasında;
  • 900 okul bahçesine 390 dekar alanda 104.550 adet fidan diktik.
  • 395 ibadethane ve mezarlık sahasına 476 dekar alana 34.230 adet fidan diktik.
  • 8 Sağlık Ocağı bahçesine 28 dekar alana 5.300 adet fidan diktik.
  • Bursa ili dâhilindeki 220 km’lik otoyol ağına 98.180 adet fidan diktik.
  • Vatandaşlarımıza, kurum/kuruluşlara ve tüzel kişiliklere ücretsiz olarak 1.528.229 adet fidan dağıttık.

Bursa Artık Bal Üretiminde Çok İddialı…

• Arıcılığı geliştirmek ve organik bal üretimini desteklemek için 9 bal ormanı kurduk.
  1. Kurtul Bal Ormanı
  7. Dutluca Bal Ormanı
  8. Bayramdere Bal Ormanı
  9. Keramet Bal Ormanı

Orman Köylümüz En Samimi Hısımımız…

• ORKÖY çalışmaları kapsamında 2003-2016 yılları arasında orman köylerinde yaşayan
    5.413 aileye 41,7 milyon TL kredi ve hibe desteği verdik.

Bursa’mıza Bölge Müdürlüğü Kazandırdık…

• 2011 yılında, Bursa Doğa Koruma ve Milli Parklar Bölge Müdürlüğünü kurduk.
  • Bölge Müdürlüğüne;
  • Bilecik,
  • Yalova,
  • Çanakkale,
  • Balıkesir

illerini bağladık.

Uludağ’ı Davos Yapacağız…

• Uludağ Milli Parkı ülkemizin en güzel milli parklarından biridir. Özellikle kış turizmi açısından bir cazibe merkezi olan Uludağ’ı bütün Dünyaya tanıtmaya kararlıyız.
  • Uludağ’da ortalama 4 ay süre ile kış sporları yapılmaktadır.  Kayak dışında snowboard, buz pateni ve kar motosikleti aktiviteleri yapılmaktadır.
  • Alanda 2 Gelişim (Oteller) Bölgesi, 2 Kamp Alanı, 4 Günübirlik Kullanım Alanı mevcuttur. Özel sektöre ait 19 adet turizm tesisi, Kamuya ait 14 adet tesis bulunmaktadır.
  • 2003-2016 yılları arasında;
  • Ziyaretçi tanıtım merkezi,
  • Giriş kapısı, İdari hizmet binası ve 2 mescit
  • 75 ahşap orman köşkü ve 200 ahşap orman evi,
  • Sosyal donatılar ve kır kahvesi,
  • 1.140 piknik masası ve 6 çocuk oyun grubu,
  • Yöresel ürün satış binaları,
  • Yürüyüş parkuru ve Sarıalan yol kaplaması,
  • Su isale hattı ve 17 çeşme,
  • Tanıtım ve ikaz levhaları,
  • Elektrik hattı, jeneratör alımı ve 36 yağmur barınağı,

• Kamp alanlarında karla mücadele maksadı ile;
  • 2 kar mücadele aracı,
  • 1 kar küreme aracı,
  • 1 traktör,
  • 1 yangın söndürme aracı alınmıştır.

• Oteller Bölgesindeki 2 adet tesisin 04.10.2011 tarihinde yıkımı gerçekleştirilerek
    Uludağ Milli Parkında Dönüşüm Projesi başlatılmıştır.
  • Uludağ Milli Parkı’ndaki mevcut turizm tesisleri ve yeni oluşturulan turizm tesisleri parselleri için mimari projeler hazırlanmaktadır.
  • Yönetim Merkezi 2 hizmet binası, piknik üniteleri, otopark çalışması ve bakım onarım çalışmaları da hızla devam etmektedir. Kamp ve günü birlik kullanım alanlarında alan ve çevre düzenlemesi yapılacaktır.
  • Kirazlıyayla mevkiinde atıl halde bulunan Sanatoryum Tesisleri sağlık turizmi kapsamında hizmet vermek maksadıyla Bursa Ticaret ve Sanayi Odasına verilmiş olup projelerin uygulanabilmesi için  gereken çalışmalar yürütülmektedir.
  • Karayolları Genel Müdürlüğüne Bakanlığımızca verilen izinler kapsamında Milli Park sahası içerisindeki karayolunda iyileştirme ve sanat yapısı çalışmaları tamamlanmıştır.
  • Bursa Büyükşehir Belediyesine Bakanlığımızca verilen izinler kapsamında Bursa-Sarıalan arasındaki teleferik hatları yenilenmiş ve Sarılandan Oteller Bölgesine kadar uzatılmıştır.
  • Suuçtu ve Sadağı Tabiat Parkları Bursa’nın bir başka tabii güzelliğidir.
  • Kurduğumuz 61 mesire yeri ve Bursa Şehir Ormanı ile vatandaşlarımıza rahat nefes alacakları alanlar oluşturduk.

Tabii Hayatın Desteklenmesi…

• 2003-2016 yılları arasında 20.660 adet kanatlı hayvan tabiata bıraktık.
  • 2016 yılında yaban hayatının devamı için tabiata 17.250 kg yem bıraktık.
  • 2003-2016 yılında 499 kuş ve memeli hayvan yaralanma, yakalanma vb. sebeplerden dolayı Rehabilitasyon Merkezine yerleştirilmiştir. Bunlardan 226 adedi tedavi ederek tabiata bıraktık.

Hava Durumunda Artık Anlık Takip…

• Anlık hava durumu bilgilerinin vatandaşımıza sunulması, tahminlerin hazırlanması, tahmin tutarlılıklarının artırılması ve yapılan tahminlerin doğrulanması, çeşitli sektörlerin ihtiyaç duyduğu meteorolojik ürün ve hizmetlerin hazırlanması maksadıyla kullanılmak üzere 25 adet Otomatik Meteoroloji Gözlem İstasyonu (OMGİ) kurduk.
  • Uçuculuk faaliyetleri için vazgeçilmez olan meteorolojik ürün ve hizmetlerin sunulması ve uçuş güvenliğine katkı sağlanması maksadıyla Bursa Yenişehir Havalimanı’nda bulunan Havaalanı Otomatik Meteoroloji Gözlem İstasyonuna (H-OMGİ) ilave cihazlar alarak güncellenme yaptık.

Meteoroloji Radarı

• 350 km yarıçaplı bir alanda gerçek zamanlı ve yüksek çözünürlüklü gözlem verisi elde edilmesi, nereye, ne zaman ve ne kadar yağış düşeceğine ilişkin bilgiler sağlanması maksadıyla Bursa Dede Tepesi’ne Meteoroloji Radarı kurduk.
  • Afetlere sebep olan yıldırım ve şimşek hadiseleri tespit ve takip edilerek oluşması muhtemel ani kuvvetli yağışlar için erken uyarıların hazırlanarak can ve mal kayıplarının azaltılması maksadıyla Yıldırım Tespit ve Takip sistemi (YTTS) kurarak hizmete aldık.